Ship Finance International Limited
eröffnet am 09.03.07 09:03:50 von
neuester Beitrag 14.05.24 18:27:31 von
neuester Beitrag 14.05.24 18:27:31 von
Beiträge: 934
ID: 1.117.479
ID: 1.117.479
Aufrufe heute: 3
Gesamt: 98.595
Gesamt: 98.595
Aktive User: 0
ISIN: BMG7738W1064 · WKN: A2PU2X
13,070
EUR
+1,69 %
+0,218 EUR
Letzter Kurs 16.05.24 Lang & Schwarz
Meistbewertete Beiträge
Datum | Beiträge | Bewertungen |
---|---|---|
14.05.24 | ||
14.05.24 |
Datum | Beiträge | Bewertungen |
---|---|---|
14.05.24 | ||
14.05.24 |
Werte aus der Branche Verkehr
Wertpapier | Kurs | Perf. % |
---|---|---|
14,550 | +49,61 | |
12,000 | +19,40 | |
3,7800 | +15,24 | |
10,850 | +15,12 | |
4,4800 | +14,87 |
Wertpapier | Kurs | Perf. % |
---|---|---|
2,8100 | -9,65 | |
2,0000 | -9,91 | |
6,5000 | -13,33 | |
0,6000 | -16,08 | |
1,9157 | -21,16 |
Beitrag zu dieser Diskussion schreiben
Super, wieder um 0,01$ angehoben. Es wird wohl noch einige Quartale dauern, bis zumindest die 0,35 $ wieder ausgeschüttet werden.
Was mich auch freut ist, dass sfl nicht auf Teufel komm heraus die Dividende erhöht. Sondern versucht diese vollkommen aus dem Gewinn auszuschütten, so dass sogar noch Geld im Unternehmen verbleibt. irgendwie finde ich nicht die angabe des fcf?
der kursgewinn ist zwar toll aber interessiert mich nicht wirklich. bezogen auf meinen ek bekomme ich bei 0,27 $ ca. 13,8 %. auf den aktuellen kurs bezogen sind es immerhin noch um die 8,3 %. das mangement macht seit jahren einen guten job. und daher gehe ich davon aus, dass auch weiterhin lukrative dividenden gezahlt werden. also warum sollte man sfl verkaufen? ich jedenfalls nicht. habe die jahre bereits seit 2007 im depot!
wünsche allen gute geschäfte.
Was mich auch freut ist, dass sfl nicht auf Teufel komm heraus die Dividende erhöht. Sondern versucht diese vollkommen aus dem Gewinn auszuschütten, so dass sogar noch Geld im Unternehmen verbleibt. irgendwie finde ich nicht die angabe des fcf?
der kursgewinn ist zwar toll aber interessiert mich nicht wirklich. bezogen auf meinen ek bekomme ich bei 0,27 $ ca. 13,8 %. auf den aktuellen kurs bezogen sind es immerhin noch um die 8,3 %. das mangement macht seit jahren einen guten job. und daher gehe ich davon aus, dass auch weiterhin lukrative dividenden gezahlt werden. also warum sollte man sfl verkaufen? ich jedenfalls nicht. habe die jahre bereits seit 2007 im depot!
wünsche allen gute geschäfte.
Preliminary Q1 2024 results and increased quarterly cash dividend to $0.27 per share
Hamilton, Bermuda, May 14, 2024, SFL Corporation Ltd. (“SFL” or the “Company”) today announced its preliminary financial results for the quarter ended March 31, 2024.
Highlights
81st consecutive quarterly dividend, increased to $0.27 per share
Net profit of $45.3 million, or $0.36 per share in the first quarter
Received charter hire1 of $235.8 million in the quarter, including $5.5 million of profit share
Adjusted EBITDA2 of $143.8 million from consolidated subsidiaries, plus $7.8 million adjusted EBITDA2 from 49.9% owned associated companies
Delivery of two LNG dual-fuel car carriers with ten year time charters to K-Line
Acquisition of three newbuild LR2 product tankers and two LNG dual-fuel stainless steel chemical carriers in combination with long term employment
New five year charters for three 10,600 teu vessels to Maersk
Charter extensions with Maersk for three 8,700-9,500 teu container vessels
Issuance of new $150 million sustainability-linked bond due 2028
Ole B. Hjertaker, CEO of SFL Management AS, said in a comment:
«We are pleased to execute on our growth strategy, with several new vessels to be added over the next few months. Over the last decade SFL has transformed from a vessel financing provider to a maritime infrastructure company, with the majority of assets on long term time charters to end users.
A key part of our value proposition is to own, operate and continuously upgrade the fleet to the highest standards, including fuel efficiency measures to reduce the carbon footprint for us and our customers. And the strength of our operating platform is illustrated by our ability to execute multiple repeat transactions with industry leading counterparties.
Our fixed rate charter backlog continues to grow and stands at approximately $3.6 billion after recent acquisitions and charters. This provides increased cash flow visibility going forward, with additional contribution from the newly acquired vessels from the third quarter onwards.»
Quarterly Dividend
The Board of Directors has declared a quarterly cash dividend of $0.27 per share. The dividend will be paid on or around June 26, to shareholders of record as of May 28, and the ex-dividend date on the New York Stock Exchange will be May 27, 2024.
The full report can be found in the link below and at the Company’s website www.sflcorp.com
Hamilton, Bermuda, May 14, 2024, SFL Corporation Ltd. (“SFL” or the “Company”) today announced its preliminary financial results for the quarter ended March 31, 2024.
Highlights
81st consecutive quarterly dividend, increased to $0.27 per share
Net profit of $45.3 million, or $0.36 per share in the first quarter
Received charter hire1 of $235.8 million in the quarter, including $5.5 million of profit share
Adjusted EBITDA2 of $143.8 million from consolidated subsidiaries, plus $7.8 million adjusted EBITDA2 from 49.9% owned associated companies
Delivery of two LNG dual-fuel car carriers with ten year time charters to K-Line
Acquisition of three newbuild LR2 product tankers and two LNG dual-fuel stainless steel chemical carriers in combination with long term employment
New five year charters for three 10,600 teu vessels to Maersk
Charter extensions with Maersk for three 8,700-9,500 teu container vessels
Issuance of new $150 million sustainability-linked bond due 2028
Ole B. Hjertaker, CEO of SFL Management AS, said in a comment:
«We are pleased to execute on our growth strategy, with several new vessels to be added over the next few months. Over the last decade SFL has transformed from a vessel financing provider to a maritime infrastructure company, with the majority of assets on long term time charters to end users.
A key part of our value proposition is to own, operate and continuously upgrade the fleet to the highest standards, including fuel efficiency measures to reduce the carbon footprint for us and our customers. And the strength of our operating platform is illustrated by our ability to execute multiple repeat transactions with industry leading counterparties.
Our fixed rate charter backlog continues to grow and stands at approximately $3.6 billion after recent acquisitions and charters. This provides increased cash flow visibility going forward, with additional contribution from the newly acquired vessels from the third quarter onwards.»
Quarterly Dividend
The Board of Directors has declared a quarterly cash dividend of $0.27 per share. The dividend will be paid on or around June 26, to shareholders of record as of May 28, and the ex-dividend date on the New York Stock Exchange will be May 27, 2024.
The full report can be found in the link below and at the Company’s website www.sflcorp.com
Q1-2024 Dividende 0,27 USD/S
Antwort auf Beitrag Nr.: 75.665.955 von erwin-kostedde am 23.04.24 10:00:40danke für die information
SFL expandiert weiter:
SFL Corporation Ltd. (NYSE: SFL) (“SFL” or the “Company”) today announced that it has agreed to acquire two LNG dual-fuel 33,000 dwt chemical carriers. The vessels are built in 2022/2023 and fitted with stainless steel cargo tanks, and the aggregate purchase price is approximately $114 million. SFL has arranged long term employment for the vessels with affiliates of Stolt Tankers, a subsidiary of the world-leading chemical logistics company Stolt-Nielsen Limited (“Stolt-Nielsen”).
The Company expects to take delivery of the vessels between June and August this year and both vessels will be employed for a minimum of eight years. One vessel will be on a fixed rate time-charter and one vessel will be employed in a pool with similar-sized vessels. The fixed rate vessel has extension options of up to three years, in addition to purchase options after year five and eight, subject to a profit share mechanism with SFL.
Ole B. Hjertaker, CEO of SFL Management AS, said in a comment: «The announcement marks another accretive investment for the Company and will add two sophisticated chemical carriers to our fleet. With these vessels, we will have six LNG dual-fuel vessels in our fleet, and the transaction demonstrates our ability to expand our portfolio of maritime assets with vessels suitable for long term charters to industry leading companies.
We are excited to build a new relationship with Stolt-Nielsen who has a market leading position in the logistics for sophisticated chemicals. The market dynamics for stainless-steel chemical tankers are also very favorable now, with steady underlying growth in demand, ageing fleet and a limited orderbook. The combination of fixed-rate charter and pool earnings will therefore give us the opportunity to participate in a strong market, while also providing increased charter backlog.”
Commenting on the transaction, Udo Lange, Chief Executive Officer, Stolt-Nielsen said “I’m pleased to announce our new partnership with SFL Corporation on two modern chemical tankers. As well as securing attractively priced on-the-water tonnage in a firm chemical tanker market, these modern, dual-fuel ships will lower the age profile and carbon intensity of our fleet while offering more flexibility in our core 33,000 deadweight segment. This transaction also demonstrates our commitment to asset-light fleet replacement with best-in-class partners like SFL Corporation, NYK Line, and CMB Group to enhance profitability and reduce our balance sheet intensity. As a leading liquid logistics provider, it is critical Stolt-Nielsen balances capital allocation across all our businesses to drive further improvements in our industry leading customer service offering and reliability.”
April 23, 2024
The Board of Directors
SFL Corporation Ltd.
Hamilton, Bermuda
Antwort auf Beitrag Nr.: 75.498.228 von erwin-kostedde am 22.03.24 00:06:23
Ja, sogar neue Schiffe mit langfristigen Verträgen. Aber die Schiffe sind noch nicht gebaut, bzw. im Bau. Daraus mögen Risiken resultieren. Die Bonität des Mieters ist möglicherweise auch nicht die Beste.
Trotzdem guter Deal, gutes Unternehmen und gute Aktie. Nur ist der Kurs schon weit gelaufen.
Zitat von erwin-kostedde: scheint mir ja ein sehr lohnender Deal zu sein. Kauf zu 230 Mio und für 5 Jahre vermietet zu 200 Mio.
Ja, sogar neue Schiffe mit langfristigen Verträgen. Aber die Schiffe sind noch nicht gebaut, bzw. im Bau. Daraus mögen Risiken resultieren. Die Bonität des Mieters ist möglicherweise auch nicht die Beste.
Trotzdem guter Deal, gutes Unternehmen und gute Aktie. Nur ist der Kurs schon weit gelaufen.
Antwort auf Beitrag Nr.: 75.486.216 von KMST am 20.03.24 12:41:49scheint mir ja ein sehr lohnender Deal zu sein. Kauf zu 230 Mio und für 5 Jahre vermietet zu 200 Mio.
SFL Corp. (NYSE:SFL) said Wednesday it agreed to acquire three new LR2 product tankers for a total purchase price of ~$230M, in combination with long-term time charters to an unnamed energy and commodities company.
The sellers are affiliates of SFL's (SFL) largest shareholder, Hemen Holding Ltd.
SFL (SFL) expects to take delivery of the vessels, currently under construction in China, between Q2 and Q4, with a five-year minimum charter period plus up to three years of extension options.
The company said the deal adds close to $200M to its fixed-rate backlog, excluding the optional years; the charterer will have options to purchase the vessels after year five and eight.
The sellers are affiliates of SFL's (SFL) largest shareholder, Hemen Holding Ltd.
SFL (SFL) expects to take delivery of the vessels, currently under construction in China, between Q2 and Q4, with a five-year minimum charter period plus up to three years of extension options.
The company said the deal adds close to $200M to its fixed-rate backlog, excluding the optional years; the charterer will have options to purchase the vessels after year five and eight.
Glaube ich habe mal SFL zu 5,60 Euro oder so eingekauft ich werde mir angewöhnen das ich ein paar 1000 Euro Beiseite lege sollte der Kurs nochmal in diese Regionen Fall bei einem Crash geht der Kurs ja meistens runter.
Antwort auf Beitrag Nr.: 75.284.430 von erwin-kostedde am 15.02.24 10:15:13habe sfl seit 2006 in meinem depot, also sehr langfristig gedacht.
sfl hat vor jahren immer mehr dividende gezahlt, als man an gewinnen eingefahren hatte. sie sind irgendwann nach finanzkrise dazu übergegangen die dividende nur aus dem gewinn auszuzahlen. das hat man bis q4 2022 beibehalten, dann aber sank der gewinn und man hat wieder auch aus dem cf gezahlt. jetzt war der gewinn 0,25 $ aber man erhöht die dividende dennoch um 0,01 $. was nicht wirklich sfl in bedrängnis bringen könnte. aber es lässt hoffen, dass man bald wieder auf 0,35$ dividende je quartal kommen könnte. vielleicht werden sie irgendwann mal wieder über 0,40 $ und mehr zahlen. höchte quartalsdividende war 0,60 $.
sfl hat vor jahren immer mehr dividende gezahlt, als man an gewinnen eingefahren hatte. sie sind irgendwann nach finanzkrise dazu übergegangen die dividende nur aus dem gewinn auszuzahlen. das hat man bis q4 2022 beibehalten, dann aber sank der gewinn und man hat wieder auch aus dem cf gezahlt. jetzt war der gewinn 0,25 $ aber man erhöht die dividende dennoch um 0,01 $. was nicht wirklich sfl in bedrängnis bringen könnte. aber es lässt hoffen, dass man bald wieder auf 0,35$ dividende je quartal kommen könnte. vielleicht werden sie irgendwann mal wieder über 0,40 $ und mehr zahlen. höchte quartalsdividende war 0,60 $.
14.05.24 · globenewswire · SFL |
14.05.24 · globenewswire · SFL |
07.05.24 · globenewswire · SFL |
29.04.24 · globenewswire · SFL |
23.04.24 · globenewswire · SFL |
19.04.24 · globenewswire · SFL |
08.04.24 · globenewswire · SFL |
05.04.24 · globenewswire · SFL |
02.04.24 · globenewswire · SFL |
26.03.24 · globenewswire · SFL |